Koniec wszystkiego. Scenariusze kosmicznej apokalipsy - Recenzja

Początek Wszechświata wydaje się być tematem niewyczerpanym. Sam koniec Wszechświata to zagadnienie jeszcze bardziej zagadkowe i jednocześnie intrygujące. Katie Mack zabiera nas w podróż do odległej przyszłości przedstawiając kilka teorii zakończenia dosłownie wszystkiego, co nam znane. Atutem książki jest bez wątpienia nieodstraszający język, który będzie czytelny także dla odbiorców, którzy astronomią niekoniecznie się interesują, a mimo to są ciekawi świata i Wszechświata.

astronomia24
Atutem książki jest bez wątpienia nieodstraszający język

Istotnym faktem jest, że omawia książka zawiera zbiór teorii, które przeplatają się z dotychczasowymi ustaleniami popartymi naukowymi dowodami. To również szereg wyjaśnionych definicji, ciekawostek i wreszcie świetna przygoda, którą pokonujemy w ekspresowym tempie. Całość zaprezentowana w sposób wciągający niewymagający wiedzy specjalistycznej.

Wszystko wskazuje na to, że przywołany we wstępie nieodstraszający język zawdzięczamy autorce, która reprezentuje młode pokolenie kosmologów teoretycznych. Jej podejście do zagadnień jest więc świeże, momentami humorystyczne, ale wciąż profesjonalne pod względem naukowym.

astronomia24
Autorka reprezentuje młode pokolenie kosmologów teoretycznych. Jej podejście do zagadnień jest więc świeże, momentami humorystyczne, ale wciąż profesjonalne pod względem naukowym.

Wydawnictwo Zysk i S-ka trafiło więc w dziesiątkę dorzucając do szeregu wypuszczonych pozycji właśnie – Koniec wszystkiego. Scenariusze kosmicznej apokalipsy. Osobiście doceniamy Wydawnictwa, które starają się urozmaicać zbiory i robią wszystko, by odbiorca mógł być zadowolony. Trendem jest przede wszystkim upraszczanie teoretycznie trudnej tematyki. Po omawianej dziś pozycji możemy jednak bez wątpienia stwierdzić, że jest to możliwe bez konieczności szpikowania egzemplarza wzorami i niezrozumiałymi analizami.

Musimy więc jeszcze raz docenić genialne podejście autorki łączące naukę z humorem, wciągający i rzecz jasna niewyczerpany temat Końca Wszechświata i jeszcze raz przejrzystą treść, którą doceni każdy, kto sięgnie po tę nieco ponad 350-stronicową pozycję.

Rok wydania: 2020