Patronat medialny 2024

GDY SPEŁNIAJĄ SIĘ MARZENIA Droga Mieczysława G. Bekkera Ze Strzyżowa na Księżyc

Książki i czasopisma astronomiczneWydawnictwo Naukowe PWN oraz portal Astronomia24 ma zaszczyt polecić wyjątkową publikację poświęconą wybitnemu polskiemu inżynierowi – prof. Mieczysławowi G. Bekkerowi. Celem książki jest prezentacja sylwetki i wspaniałych dokonań tego wybitnego naukowca polskiego pochodzenia. Jest to postać prawie w Polsce nieznana pomimo wybitnych osiągnięć naukowych i inżynierskich w świecie. Największym osiągnięciem prof. M. Bekkera – zwieńczeniem jego kariery naukowej – było zaprojektowanie układu jezdnego do pojazdów księżycowych LRV wykorzystanych w lotach kosmicznych Apollo 15/16/17.

GDY SPEŁNIAJĄ SIĘ MARZENIA Droga Mieczysława G. Bekkera Ze Strzyżowa na Księżyc

Jest 30 lipca 1971 roku, na Księżycu ląduje Apollo 15. Z wnętrza lądownika astronauci wypakowują dodatkowe urządzenie – pojazd księżycowy LRV (Lunar Rover Vehicle). Właśnie tego „samochodu”, specjalnie skonstruowanego na potrzeby misji Apollo, użyli astronauci David Scott i James Irwin. Był to pierwszy pojazd kierowany przez człowieka, jaki poruszał się po powierzchni Księżyca. Oczywiście oczy całego świata były skierowane na kierowców/astronautów i ich samochód. Ameryka siedząca przed telewizorami zamarła, podobnie jak wtedy, gdy pierwszy człowiek stanął na powierzchni Księżyca.

Czym zaskoczy Cię książka?

- 210 stron na temat sylwetki i wspaniałych dokonań wybitnego naukowca polskiego pochodzenia, prof.Mieczysława G.Bekkera.
- Odpowie na pytanie kto i dlaczego był nazywany „Ojcem Terramechniki”.
- Prezentacja osiągnięć prof. M. Bekkera – a przede wszystkim zaprojektowanie układu jezdnego do pojazdów księżycowych LRV wykorzystanych w lotach kosmicznych Apollo 15/16/17.

Olbrzymim atutem publikacji Gdy spełniają się marzenia. Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc jest fakt, że w środku publikacji Czytelnik znajdzie unikatowe, nieznane wcześniej ilustracje i zdjęcia pochodzące m.in. z największego archiwum dotyczącego życia i dokonań profesora M. G. Bekkera.

Napisanie i wydanie książki przez Wydawnictwo Naukowe PWN związane jest faktem uhonorowania pamięci wybitnego absolwenta Politechniki Warszawskiej profesora Mieczysława Bekkera – w 2025 r. zaplanowane są uroczystości temu poświęcone, a w tym odsłonięcie jego popiersia.

Książka Gdy spełniają się marzenia. Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc, bez wątpienia wypełni lukę informacyjną, a jej lektura poprowadzi czytelnika przez mało znany świat unikalnej wiedzy i dokonań Polaka w kosmosie. W Polsce jest pierwszą dużą książka poświęconą temu wybitnemu naukowcowi, pochodzącemu z naszego kraju. Polecamy ją wszystkim ciekawym świata i dokonań wybitnych Polaków, polskiej myśli technicznej, zainteresowanym kosmosem i srebrnym globem, a także historią wybitnych jednostek XX w.

Język wydania: polski
EAN: 9788301236458
Liczba stron: 210
Wymiary: 16.5x23.5cm

Gdzie kupić?

ksiegarnia.pwn.pl (Twarda)
ksiegarnia.pwn.pl (Miękka)

Specjalnie dla naszych czytelników mamy dodatkowy rabat na zakup książki!

Kod rabatowy: KOSMOS5