Patronat medialny 2024

Przewodnik podróżnika po gwiazdach - Recenzja

Wydawnictwo PWN wypuściło na rynek niezwykle intrygującą pozycję pt. Przewodnik podróżnika po gwiazdach. Książka naszpikowana jest fachową wiedzą, za którą odpowiada Les Johnson, jeden z czołowych naukowców na świecie, aktywnie pracujący nad realizacją międzygwiezdnych lotów kosmicznych. Nie ulega więc wątpliwości, że otrzymujemy informacje z pierwszej ręki. A jeśli dodamy do tego zamiłowanie autora do tematów future oraz Science-fiction utrzymujemy mieszankę wybuchową, która wgniata w fotel i rozgrzewa wyobraźnię.

Przewodnik uchyla wrota do zagadnień krążących wokół skierowania człowieka w stronę innych układów gwiezdnych. Podczas lektury mamy więc do czynienia z przełomowymi momentami, które jeszcze przed nami. Na ile chociażby technologicznie możliwe jest aby ludzkość mogła przenieść się do innego układu gwiezdnego i właściwie jak miałoby to przebiegać?

Przewodnik podróżnika po gwiazdach - Recenzja

Książka, która trafiła na rynek wciąga, bo w końcu kto z nas nie lubi rozmawiać o przyszłości i to nie tej przyziemnej, a właśnie mającej mieć miejsce gdzieś we Wszechświecie?

Jakie wyzwania i dylematy stoją przed tymi, którzy chcą eksplorować kosmos? Jak dotychczasowe osiągnięcia naukowe przybliżają nas do realizacji tej misji? Z tymi przykładowymi pytaniami i rzecz jasna szeregiem innych mierzy się Les Johnson - w dodatku czyniąc to w sposób bardzo rzetelny. Trudno się temu dziwić skoro codziennie mierzy się on z trudnościami przy pracy nad realizacją lotów międzygwiezdnych i obraca się w środowisku najlepszych ekspertów w tej dziedzinie.

Autor ujawnia też niezliczone wyzwania fizyczne, techniczne, biologiczne, społeczne, a nawet etyczne, które ludzkość musi pokonać, aby odwiedzić sąsiednie gwiazdy. Nie zostawia nas jednak z wymienionymi problemami, oferując pomysły na ich zwalczenie.

Przewodnik podróżnika po gwiazdach - Recenzja

Stwierdzić trzeba, że Wydawnictwo PWN znów "to" zrobiło - wprowadziło na rynek bogatą merytorycznie pozycję doprawioną szeroko rozumianą atrakcyjnością przez co wędrówka w towarzystwie autora to czysta przyjemność. Sprawdźcie zresztą sami.

Les Johnson na co dzień pracuje w Centrum Lotów Kosmicznych NASA George’a C. Marshalla w Huntsville w stanie Alabama, gdzie pełni funkcję głównego badacza technologii stojącej za pierwszymi planowanymi w USA międzyplanetarnymi misjami kosmicznymi z wykorzystaniem żagla słonecznego. Jest założycielem Interstellar Research Group, członkiem Międzynarodowej Akademii Astronautyki oraz British Interplanetary Society, National Space Society. Został przyjęty do MENSA.

Tytuł: Przewodnik podróżnika po gwiazdach - ebook mobi