Patronat medialny

Astronomia24 Astronomia24

The Manga Guide Fizyka, czyli recenzja drugiej części komiksowej serii od PWN

Książki i czasopisma astronomiczneNie tak dawno recenzowaliśmy dla Was The Manga Guide Wszechświat, czyli pozycję skonstruowaną w formie japońskiego komiksu, która (co istotne) może pochwalić się zawartością bogatą w ogromną porcję wiedzy. Warto również przypomnieć, że za wydanie odpowiada wydawnictwo PWN, które zapewniło, że na rynku pojawi się cała seria The Manga Guide, na którą składać się będą części traktujące o zagadnieniach z zakresu: mikroprocesorów, baz danych, biologii molekularnej, biochemii, a także fizyki. Właśnie część poświęconą fizyce przyjdzie nam dziś dla Was zrecenzować!

Podczas ciekawie zaprojektowanej historii, fizyka sprawia wrażenie prostszej niż wydaje się na co dzień

Czytaj dalej: Recenzję komiksu "The Manga Guide Fizyka"...

Jak widać polski sektor kosmiczny? Pierwszy raport wizerunkowy branży.

AstronautykaSektor kosmiczny, kojarzony wcześniej głównie z nauką, stał się dzisiaj istotną częścią rozwoju biznesu. Za jego ewolucją powinna iść właściwa zmiana komunikacji. Potencjał branży w tej kwestii prezentuje „Raport nt. wizerunku polskiego sektora kosmicznego w Polsce”, który powstał na zlecenie Agencji Rozwoju Przemysłu. Pomysłodawcą pierwszego tego rodzaju w Polsce opracowania jest Europejska Fundacja Kosmiczna, która objęła także merytoryczny nadzór nad powstaniem publikacji. Za jej przygotowanie odpowiadała firma Planet PR, część medialną raportu przygotował PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Pierwszy raport wizerunkowy polskiej branży kosmicznej

Czytaj dalej: O szczegółach raportu polskiego sektora kosmicznego...

55 i 56 załoga stacji (ISS) rozpoczyna przygotowania do misji Sojuz MS-08

Statki kosmicznePrzyszła 55 i 56 stała załoga Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) rozpoczyna przygotowania do misji Sojuz MS-08, która została przewidziana na 21 marca 2018 roku. 4 marca astronauci wyruszyli na lotnisko Chkalovsky pod Moskwą, skąd udali się na ostatni etap szkoleń przedwstępnych. Przez dwa tygodnie załoga przejdzie bogaty program szkoleniowy na kosmodromie Bajkonur w Kazachstanie.

Załoga R.Arnold, O.Artiemjew i A.Feustel.

Czytaj dalej: O szczegółach misji Sojuz MS-08...

Przewrotny Przybysz - Recenzja

Książki i czasopisma astronomiczneTym razem na nasze biurko trafiła specyficzna książka pt. Przewrotny Przybysz autorstwa Andrzeja Przewrockiego – absolwenta Uniwersytetu Jagiellońskiego, który napisał m.in. monografię „Łączenie spółek kapitałowych”. Omawiany przez nas Przewrotny Przybysz to kierunek zupełnie inny i nie da się ukryć – specyficzny. Nie ukrywamy, że spodziewaliśmy się zdecydowanie większej ilości cech łączących tę książkę z szeroko pojętą astronomią.

Specyficznym elementem książki jest próba spojrzenia na świat ludzi z perspektywy aniołów stróżów, jak się okazuje – bytów również niedoskonałych

Czytaj dalej: Recenzję książki "Przewrotny Przybysz"...

W atmosferze egzoplanety WASP-39b odkryto bardzo dużo pary wodnej

TeleskopyMiędzynarodowy zespół naukowców zajmujący się badaniem odległych planet pozasłonecznych opublikował zaskakujące wyniki badań. W atmosferze odległej o 700 lat świetlnych egzoplanety WASP-39b odkryto bardzo duże ilości pary wodnej. WASP-39b swoją strukturą przypomina gorącego Saturna. Naukowców zaskoczył fakt, że egzoplaneta wokół siebie posiada aż trzykrotnie więcej pary wodnej, niż się spodziewano. Oznacza to, że musiała powstać w inny sposób niż Saturn.

Artystyczna wizja egzoplanety WASP-39b Autor: NASA, ESA

Czytaj dalej: O odkryciu dużej ilości pary wodnej w atmosferze WASP-39b...

Potężna eksplozja na Proxima Centauri. W układzie planetarnym gwiazdy nie może istnieć życie?

Planety i EgzoplanetyZespół astronomów pod kierownictwem Meredith MacGregor oraz Alycii Weinberger z Carnegie Institute for Science dokonał odkrycia masywnego rozbłysku pochodzącego od najbliższej gwiazdy innej niż Słońce - Proxima Centauri. Zaobserwowany rozbłysk miał miejsce w marcu ubiegłego roku. Odkrycia udało się dokonać podczas ponownej analizy danych obserwacyjnych, zebranych w ubiegłym roku za pomocą radioteleskopu ALMA. Wyniki badań zostały przedstawione w czasopiśmie Astrophysical Journal Letters.

Artystyczna wizja rozbłysku na Proxima Centauri.

Czytaj dalej: O szczegółach odkrycia masywnego rozbłysku na Proxima Centauri...

Woda istnieje na całym Księżycu, a nie jak twierdzono tylko w okolicach biegunów!

KsiężycŚwiat obiegły informacje, z których wynika, że woda istnieje na całej powierzchni Księżyca! Odkrycie to jest niezwykle intrygujące. Faktem jest, że tego typu dane mogą usprawnić ekspertom ustalenie źródła jej istnienia. Jeżeli okaże się, że woda jest na tyle łatwo dostępna, że będzie można ją wykorzystać podczas misji załogowych, to nie będzie ulegać wątpliwości możliwość jej wykorzystania zarówno jako wody pitnej, ale też jako element umożliwiający zamianę jej w wodór i tlen. Tym samym zespoły misyjne mogłyby zapewnić sobie zasoby paliwa i tlenu.

Czy na Księżycu istnieje więcej wody niż mogłoby nam się wydawać? Autor: NASA